PERSBERICHT

Iets leuks te delen met ons?

Te gek, want goede tips zijn altijd welkom. Op deze pagina leggen we je precies uit op welke manieren jouw ingestuurde persbericht uiteindelijk kan leiden tot plaatsing op Haerlems Bodem én 10.000+ ogen op zich gericht krijgt.

Je hebt een evenement, tentoonstelling of show en wilt graag meer bezoekers.

Jouw ingestuurde persbericht wordt opgenomen in de eerstvolgende redactievergadering. Deze vindt altijd in de eerste week van de maand plaats. Een persbericht voor evenement, tentoonstelling of show kan op twee manieren zijn weg naar Haerlems Bodem vinden: via een redactioneel artikel vanuit onze vrijwillige redactie of vermelding in ‘Bodemverkenner', ons maandelijkse artikel met uitgaanstips. Of dat gebeurt, is afhankelijk van de uitkomst van de redactievergadering. Gebrek aan capaciteit of affiniteit kan ervoor zorgen dat je persbericht niet wordt geplaatst. Wil je gegarandeerd opgenomen worden in de uitagenda? Of wil je een advertorial om gegarandeerd een artikel over jouw event op Haerlems Bodem te krijgen? Check dan onze advertentiemogelijkheden.

Je hebt een boodschap zonder winstoogmerk

Jouw ingestuurde persbericht wordt opgenomen in de eerstvolgende redactievergadering. Deze vindt altijd in de eerste week van de maand plaats. Of je persbericht wordt geplaatst op Haerlems Bodem, is afhankelijk van de uitkomst van de redactievergadering. Gebrek aan capaciteit of affiniteit kan ervoor zorgen dat je persbericht niet wordt geplaatst. Uitgekozen persberichten worden op Haerlems Bodem altijd omgezet in een redactioneel artikel om meerwaarde te kunnen bieden aan onze lezers.

Je hebt een boodschap waarbij onze zichtbaarheid jou geld oplevert

Jouw ingestuurde persbericht wordt opgenomen in de eerstvolgende redactievergadering. Deze vindt altijd in de eerste week van de maand plaats. Of je persbericht wordt geplaatst op Haerlems Bodem, is afhankelijk van de uitkomst van de redactievergadering. Gebrek aan capaciteit of affiniteit kan ervoor zorgen dat je persbericht niet wordt geplaatst.

Uitgekozen persberichten worden op Haerlems Bodem altijd omgezet in een redactioneel artikel om meerwaarde te kunnen bieden aan onze lezers. Wil je meer regie over de boodschap? Gegarandeerd de plaatsing van het artikel aangejaagd hebben via onze Social Media kanalen? Dan biedt Haerlems Bodem mogelijkheden voor advertorials, al dan niet ondersteund met social en banner campagnes. Check daarvoor onze advertentiemogelijkheden.

Ik wil mijn kans op plaatsing verhogen

Goed geschreven persberichten komen verder. Ze passeren de eerste schifting en leiden in de redactievergadering niet tot onduidelijkheden. Dit kun jij doen, om ervoor te zorgen dat je persbericht een grotere slagingskans heeft:

  • Verwerk de 5W’s: Wie, Wat, Waar, Waarom, Wanneer (vergeet ook de H van ‘Hoe’ niet.)

  • Check of je ‘wanneer’ realistisch is: Haerlems Bodem heeft minimaal 4 werkdagen nodig voor plaatsing

  • Schrijf je bericht in minimaal 300 woorden – maximaal 500 woorden

  • Gebruik een pakkende titel

  • Zorg voor een duidelijke intro

  • Verdeel je persbericht in alinea’s met subkoppen

  • Lever 2 afbeeldingen aan: Landscape/Horizontaal (max. 1MB per afbeelding)

  • Voorzie je persbericht van een duidelijke verwijzing naar website en social media

  • Vermeld je contact gegevens, zodat de redactie snel kan doorpakken bij interesse

  • Een persbericht verstuur je als je écht iets nieuws hebt en dat wereldkundig wil maken. Wees een beetje selectief. Hoe belangrijk zijn je berichten nog, als je er 12 per week stuurt?

Ok, ik ben er helemaal klaar voor!

We kijken uit naar je persbericht! Stuur ons de relevante informatie via de knop en we nemen contact met je op bij interesse. Goed om te melden: vanwege de grote hoeveelheid aanvragen, reageren we niet (inhoudelijk) op afgewezen berichten.